Misja i wizja Zespołu

Misja Zespołu:

Przez integralnie podejmowane działania dydaktyczne, wychowawcze, profilaktyczne i opiekuńcze wychowanek:

● jest wszechstronnie wykształcony, potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy, jest ciekawy świata, wrażliwy na dobro, prawdę i piękno. Staje się odpowiedzialny za swoje słowa i czyny,

● szanuje zdrowie i życie swoje jak i innych ludzi, dostrzega problemy pokrzywdzonych przez los,

● ma poczucie własnej wartości i nie ulega negatywnym wpływom.

● Głównym mottem jego życia są słowa Jana Pawła II: ” Wymagajcie od siebie, nawet gdyby inni od was nie wymagali”

 

Wizja:

Nasz Zespół Szkolno – Przedszkolny drugim domem ucznia i wychowanka.

Nasz Zespół Szkolno – Przedszkolny to miejsce, w którym każdy uczeń ma szansę stać się wartościowym, otwartym na dobro i piękno człowiekiem. Odnosząc się do sfery fizycznej, psychicznej, społecznej i aksjologicznej dołożymy wszelkich starań, aby nasz wychowanek:

● czuł się dumny z tego, że jest Polakiem

● potrafił odnaleźć swoje miejsce w rodzinie i społeczeństwie

● pielęgnował tradycje

● szanował wielokulturowość

● był wrażliwy i tolerancyjny na potrzeby innych

● z szacunkiem i życzliwością traktował siebie i drugiego człowieka

● starał się przewidywać skutki działań własnych i innych osób

● ponosił odpowiedzialność za swoje postępowanie

● czuł się bezpiecznie w naszej placówce

● miał świadomość przynależności do rodziny i klasy, czuje się za nie współodpowiedzialny

● dbał o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych

● wykazywał zainteresowanie nauką szkolną, znał sposoby i metody efektywnego uczenia się

● rozwijał swoje zainteresowania i uzdolnienia

● znał sposoby radzenia sobie ze stresem i uczuciami nieprzyjemnymi, potrafił je stosować

● otwarcie i kulturalnie wyrażał swoje myśli, uczucia i poglądy

● przestrzegał reguł, norm i zasad

● miał świadomość swoich zalet, poczucie własnej wartości i silnej osobowości

● wiedział, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych

● unikał zachowań agresywnych, w tym cyberprzemocy

● czuł się odpowiedzialny za swoje życie

● był świadomy zagrożeń dla zdrowia i życia wynikających z palenia papierosów, używania alkoholu i narkotyków, uzależnienia od gier komputerowych, Internetu, hazardu

● podejmował racjonalne decyzje dotyczące używek

● potrafił dokonać krytycznej analizy wartości oferty mediów, dokonywał właściwego wyboru w korzystaniu ze środków masowej komunikacji

● unikał niebezpieczeństw, rozpoznawał zagrożenia oraz umiał poradzić sobie w niebezpiecznych sytuacjach.

Godło Rzeczypospolitej Polskiej Miasto Rybnik
Ministerstwo Edukacji Narodowej