Przez integralnie podejmowane działania dydaktyczne, wychowawcze, profilaktyczne i opiekuńcze wychowanek:
● jest wszechstronnie wykształcony, potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy, jest ciekawy świata, wrażliwy na dobro, prawdę i piękno. Staje się odpowiedzialny za swoje słowa i czyny,
● szanuje zdrowie i życie swoje jak i innych ludzi, dostrzega problemy pokrzywdzonych przez los,
● ma poczucie własnej wartości i nie ulega negatywnym wpływom.
● Głównym mottem jego życia są słowa Jana Pawła II: ” Wymagajcie od siebie, nawet gdyby inni od was nie wymagali”
Nasz Zespół Szkolno – Przedszkolny to miejsce, w którym każdy uczeń ma szansę stać się wartościowym, otwartym na dobro i piękno człowiekiem. Odnosząc się do sfery fizycznej, psychicznej, społecznej i aksjologicznej dołożymy wszelkich starań, aby nasz wychowanek:
● czuł się dumny z tego, że jest Polakiem
● potrafił odnaleźć swoje miejsce w rodzinie i społeczeństwie
● pielęgnował tradycje
● szanował wielokulturowość
● był wrażliwy i tolerancyjny na potrzeby innych
● z szacunkiem i życzliwością traktował siebie i drugiego człowieka
● starał się przewidywać skutki działań własnych i innych osób
● ponosił odpowiedzialność za swoje postępowanie
● czuł się bezpiecznie w naszej placówce
● miał świadomość przynależności do rodziny i klasy, czuje się za nie współodpowiedzialny
● dbał o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych
● wykazywał zainteresowanie nauką szkolną, znał sposoby i metody efektywnego uczenia się
● rozwijał swoje zainteresowania i uzdolnienia
● znał sposoby radzenia sobie ze stresem i uczuciami nieprzyjemnymi, potrafił je stosować
● otwarcie i kulturalnie wyrażał swoje myśli, uczucia i poglądy
● przestrzegał reguł, norm i zasad
● miał świadomość swoich zalet, poczucie własnej wartości i silnej osobowości
● wiedział, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych
● unikał zachowań agresywnych, w tym cyberprzemocy
● czuł się odpowiedzialny za swoje życie
● był świadomy zagrożeń dla zdrowia i życia wynikających z palenia papierosów, używania alkoholu i narkotyków, uzależnienia od gier komputerowych, Internetu, hazardu
● podejmował racjonalne decyzje dotyczące używek
● potrafił dokonać krytycznej analizy wartości oferty mediów, dokonywał właściwego wyboru w korzystaniu ze środków masowej komunikacji
● unikał niebezpieczeństw, rozpoznawał zagrożenia oraz umiał poradzić sobie w niebezpiecznych sytuacjach.